
"Jsme přesvědčeni, že vhodně nastaveným zpoplatněním se podaří regulovat pohyb nákladní dopravy po silnicích II. a III. tříd a zpomalí se tak devastace silnic nižších tříd, které nebyly dimenzovány na těžkou kamionovou dopravu. Za poslední dva roky kraj Vysočina opravil a modernizoval své silnice za čtyři miliardy korun," upozorňuje náměstek hejtmana pro oblast dopravy Libor Joukl.
Mezi vybranými úseky na Vysočině figurují silnice II/602, která v celé své délce od hranic kraje až do Pelhřimova kopíruje dálnici D1 a na ní navazující silnice II/112. V případě, že ministerstvo dopravy rozšíří mýtný systém na velkou část silnic první třídy, bude hrozit na Vysočině objíždění i těchto úseků. Pak je Vysočina připravena navrhnout zavedení mýta také na II/405 Jihlava – Třebíč nebo II/347 Habry – Humpolec a II/406 Jihlava – hranice kraje. Oba úseky kopírují trasu I/38.
Návrh kraje Vysočina na zpoplatnění vybraných silničních úseků řazený podle důležitosti bude předložen ministerstvu dopravy, které se seznamem bude dále pracovat. „Předpokládá se, že náš i ostatní krajské seznamy ministerstvo posoudí a zredukuje nebo doplní například i podle výsledků celostátního sčítání dopravy v letošním roce. Následovat by mohlo výběrové řízení na dodávku technologie výběru mýta,“ odhaduje sled budoucích aktivit Libor Joukl.