REKLAMA

taborRekonstrukci kanalizační soustavy, která obsahuje i stavbu štol a dalších technických doplňků, dokončili stavebníci v těchto dnech v Táboře. Náklady na investici se vyšplhaly na více než miliardu korun a i samotnému starostovi Jiřímu Fišerovi (T2020) se zdají zbytečně vysoké.

“Myslím si, že se dalo stavět levněji a mohla se kanalizační soustava opravovat postupně. Přirovnal bych to k tomu, že by nám stačilo jezdit škodovkou, ale přitom budeme nakonec jezdit mercedesem. V současné době s tím už ale bohužel nic neuděláme,“ okomentoval situaci nejdražší investice v historii Tábora starosta.

Smlouvy o vybudování kanalizační soustavy podepsali představitelé bývalého vedení města. Nové vedení radnice už nemohlo nijak do investice či prací zasahovat. Už proto, že v době komunálních voleb byly veškeré práce dokončeny.

Tábor přitom na kanalizaci získal jen třiceti procentní dotaci, zbytek hradí z úvěru. Obyvatelé města i političtí reprezentanti se obávají, že proto, aby se úvěr podařilo co nejrychleji splatit, může v příštích letech výrazně vzrůst cena vodného a stočného. To musí ale nakonec stejně posvětit radní a zastupitelé. Původně měla cena projektu Náprava kanalizační soustavy činit 700 milionů, nyní Vodárenská společnost Táborsko zaplatí 1,3 miliardy korun.

Původně mělo být dílo dokončeno o několik měsíců dříve. Vzhledem k nepředvídatelným objektivním skutečnostem se práce protáhly. Město muselo nakonec odsouhlasit i částečnou změnu harmonogramu tak, aby byl projekt dokončen v souladu s podmínkami přidělené dotace a platnou legislativou.

zdroj: MEDIAFAX
REKLAMA