REKLAMA

telefonovaniUž ve více než dvou stech případech pomohla v Písku od roku 2009 telekontaktní služba. Jde o automatický systém tísňového volání, kdy si pouhým stisknutím tlačítka klient přivolá v každé situaci rychlou pomoc, řekl ve čtvrtek Mediafaxu mluvčí písecké radnice Roman Ondřich.

Služba je určena pro zájemce z řad seniorů, zdravotně postižených, ale i jejich rodinám. Tato služba umožňuje kontakt uživatele s operátorem 24 hodin denně a operátor v případě nutnosti zajistí okamžitou odpovídající pomoc.

REKLAMA

"Zavedení této služby může usnadnit život nejen samotným starším či zdravotně postiženým spoluobčanům, ale i jejich blízkým, kteří o ně pečují. Jedinou podmínkou k instalaci telekontaktního zařízení je vlastní telefonní linka nebo mobilní telefon. Služba je zpoplatněna (320 korun měsíčně při napojení na pevnou linku nebo 420 korun měsíčně při napojení na mobilní telefon). Tísňové volání pomůže při náhlém zhoršení zdravotního stavu, kdy se klienti nemohou dovolat žádné pomoci, například při pádu, kdy nemůže vstát nebo nemůže dosáhnout na telefon," řekl Ondřich.

Toto volání slouží i v případě, že si klient nemůže vzpomenout na telefonní číslo lékařské pohotovosti, policie, hasičů či instalatérů a potřebuje jejich pomoc. Tísňové volání může pomoci i při napadení nebo vniknutí cizího člověka do domácnosti. V případě nouze se jediným zmáčknutím tlačítka dálkového ovladače ve velikosti krabičky od zápalek klient spojí s obsluhou centrálního dispečinku, který funguje nepřetržitě 24 hodin denně a zajistí okamžitou pomoc.

"K nesporným výhodám této služby patří mimo jiné i automatické spuštění hlasitého telefonu, což je dobré v případě, že klient nedosáhne na telefon. Dálkový ovladač umožňuje také navázat spojení s telekontaktní jednotkou z jakéhokoli místa v bytě," dodal Ondřich.

K dalším výhodám tohoto systému patří takzvaná smyčka časového dohledu, která po uplynutí nastaveného časového intervalu oznámí dispečinku absenci pohybu v bytě, například při upadnutí do bezvědomí. Nenastane-li v určitém časovém intervalu v bytě pohyb, reaguje systém stejně jako v případě zmáčknutí tísňového tlačítka. Pohybové čidlo lze využít i při dlouhodobější nepřítomnosti.

Telekontaktní tísňovou péči zprostředkovává Pečovatelská služba a jesle města Písku ve spolupráci s Městskou policií Písek. "V případě problému je vždy kontaktována městská policie, kde jsou se souhlasem klienta v zapečetěné obálce uloženy klíče od klientova bytu. Pokud se na místo okamžitě nedostaví z jakéhokoli důvodu takzvaná kontaktní osoba, většinou rodinný příslušník klienta, městská policie umožní vstup do bytu záchranářům, hasičům, instalatérům či Policii ČR. Tento způsob zajišťuje pomoc a vyřeší případnou tísňovou situaci," doplnil Ondřich.

Zdroj: MEDIAFAX


[prazskezpravy][/prazskezpravy]

[jihoceskezpravy][/jihoceskezpravy]

[fcbpridejte][/fcbpridejte]

REKLAMA