REKLAMA

srazka_vlaku_01Dalších šest lidí z osobního vlaku, který se ve středu srazil s nákladním u Vodňany na Strakonicku, ve čtvrtek a v pátek propustili z nemocnic v Prachaticích a Českých Budějovicích do domácího léčení. Agentuře Mediafax to sdělili představitelé jednotlivých oddělení.

Celkem bylo v nemocnicích Prachatice, Strakonice a České Budějovice po nehodě 12 zraněných. Jednoho pacienta pustili ve čtvrtek ze strakonické nemocnice, druhého z Prachatic."Pacientka odešla ve čtvrtek a měla by být v pořádku," uvedl jeden z lékařů chirurgického oddělení.

"Tři lidi jsme pustili do domácího ošetřování a dva podepsali revers. Zbylých pět pacientů, kteří zůstávají v nemocnici, jsou ve stabilizovaném stavu a nejsou v ohrožení života. Jejich léčba bude trvat několik týdnů," uvedl primář traumatologického oddělení chirurgie nemocnice v Českých Budějovicích Pavel Kopačka.

Policie i Drážní inspekce nehodu nadále vyšetřují. Pravděpodobným viníkem je zřejmě strojvedoucí motorového osobního vlaku, který nevyčkal, až projede nákladní manipulační souprava a vydal se na jednokolejnou trať, kde se ve středu ráno oba vlaky srazily. Náraz byl tak silný, že od sebe soupravy odrazil o padesát metrů. Osobní motorák pak částečně vykolejil.

Policisté ale zatím ještě nikoho neobvinili. Čekají na výslechy všech svědků a účastníků nehody a také na závěrečnou zprávu Drážní inspekce.

Škoda na majetku byla odhadnuta na víc než pět milionů korun.

Při nehodě jedna žena (68) zemřela, z více než 20 cestujících se 12 lidí zranilo.

Podle pátečních informací Drážní inspekce se od roku 2004 událo na českých železnicích celkem 226 srážek vlaků, při kterých zemřelo šest lidí. Tři z nich přitom zahynuli na trati číslo 197 Volary-Číčenice.

"Shodou okolností šlo vždy o cestující. Z dlouhodobých statistik Drážní inspekce vyplývá, že příčinou většiny srážek vlaků je selhání lidského faktoru, stejně jako u středeční srážky u Vodňan,“ uvedl mluvčí inspekce Martin Drápal.

Trať Volary-Číčenice tak patří mezi jednu z nejnebezpečnějších v Česku. V uplynulé době na ní České dráhy začaly testovat speciální zařízení, které má zabránit vyjetí dvou vlaků současně na jednu kolej. V době poslední tragické srážky ale neměl ani jeden z vlaků zařízení k dispozici.

zdroj: MEDIAFAX
REKLAMA