REKLAMA

pristaviste_cbNečekaný zájem o projížďku po Vltavě, to je zkušenost, kterou přinesla dosavadní výstavba projektu splavnění řeky z Českých Budějovic do Hluboké. Štěpán Machart z plavební společnosti řekl ve středu agentuře Mediafax, že lodě z Lannova přístavu vyjížděly až šestkrát denně.

Přestože na trasu České Budějovice - Hluboká nad Vltavou se lodě budou moci vydat až v nadcházející plavební sezóně, předpremiéru nabídla Česko-britská plavební, která od 25. srpna vyvážela zájemce rekreační lodí od přístavu Lannova loděnice do Českého Vrbného a zpět.

„Ani jsme nečekali, že hned zpočátku bude tak veliký zájem o možnost projet se lodí po řece a užít si z paluby zcela jiných pohledů na město a jeho okolí. Za necelý měsíc jsme svezli stovky lidí, o víkendech jsme museli nasazovat dvě plavidla. Pakliže nám počasí přálo, točili jsme okruh i šestkrát denně. Mimořádný zájem o projížďku po Vltavě byl v době konání výstavy Země živitelka, častými pasažéry byli i rodiče s dětmi,“ řekl Machart.

Na letošní zkušební plavby společnost nasadila jen malá plavidla, která pojmou maximálně 30 lidí. V nadcházející sezóně, kdy už bude v provozu plavební komora i přístaviště v Českém Vrbném, by ráda nabídla veřejnosti projížďky až na Hlubokou ve větší rekreační lodi, takzvané maďarce. „Nepochybuji o tom, že plavba bude lidi bavit. Rekreační cesty fungují v Holandsku, Německu, Francii a není důvod, proč by vltavská vodní cesta neměla být úspěšná i u nás. Navíc my máme s ohledem na úžasnou krajinu a okolní pamětihodnosti co ukazovat,“ dodal Machart.

Tečku za vyjížďkami lodí od Lannovy loděnice učinila pro letošek nutnost snížení vltavské hladiny ve zdrži jezu České Vrbné, které si v tomto týdnu vyžádalo první napouštění bazénu zdejšího budoucího ochranného přístavu. O tom, jak daleko postoupily stavební práce při budování jak přístavu, tak i technologicky ojedinělé plavební komory, se přesvědčily v závěru uplynulého týdne návštěvníci Dne otevřených dveří. Ve vodáckém areálu v Českém Vrbném jej připravilo Ředitelství vodních cest ČR, investor projektu Dokončení vltavské vodní cesty v úseku České Budějovice - Týn nad Vltavou. Na jeho financování se výrazně podílí Evropská unie, která prostřednictvím Operačního programu Doprava uhradí z Evropského fondu pro regionální rozvoj 85 procent celkových nákladů. Zbytek je financován ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

zdroj: MEDIAFAX
REKLAMA