Ve středu 23. ledna se třebíčští zastupitelé sešli s architekty ateliéru RAW, kteří připravují dokumentaci pro revitalizaci Karlova náměstí. Architekti seznámili zastupitele s vývojem situace od poslední schůzky a také se stanovisky dotčených orgánů.

Dotčené orgány, a to hygiena a orgány památkové péče, se neshodli na původně navrženém řešení. Přísným hlukovým normám hygieny totiž nevyhovoval povrch silnice na spodní straně náměstí, kde byly navrhovány kamenné kostky. Památkáři měli výhrady k systému zastávek městské autobusové dopravy. Architekti ateliéru RAW tedy navrhli úpravu, která je již pro dotčené orgány vyhovující.

REKLAMA

Aby návrh vyhovoval hlukovým normám, museli architekti přistoupit ke změně povrchu silnice na spodní straně náměstí, kde je v nové studii navržen asfaltový povrch místo hlučných kamenných kostek.

Nejvýznamnější změnou je změna dopravního režimu, která přinese zklidnění v pobytové části náměstí. Od Jihlavské brány totiž budou moci projet náměstí po spodní straně pouze autobusy MAD, osobní auta zajedou pouze k radnici. Odtud mohou vyjet zpět Jihlavskou bránou nebo ulicí Hasskova. Z Jejkovské brány zajedou auta pouze na parkoviště, vyjet budou moci zpět bránou nebo ulicí Přerovského. Auta si tedy nebudou moci zkracovat přes náměstí cestu, protože nebude průjezdné.

Autobusy, které pojedou od Jihlavské brány, budou zastavovat na spodní části náměstí v zastávkovém zálivu. Autobusy, které pojedou směrem od Jejkovské brány budou zajíždět na horní stranu náměstí.

O upraveném návrhu revitalizace Karlova náměstí budou zastupitelé rozhodovat na svém zasedání 31. ledna 2019.